Op 2 en 9 oktober vindt de vierde editie plaats van de Cursus Locatiemarketing die Brandaris Placemarketing organiseert met het Nederlands Vastgoedinstituut. Hoofddocent is Dick de Jong, Joep Mourits van Berenschot is gastspreker.
De cursus is gericht op gemeenten, ontwikkelaars en corporaties. De deelnemers aan de cursus zien vele cases passeren en leggen de basis voor een eigen plan. Cases zijn onder andere Leidsche Rijn Utrecht, Overhoeks Amsterdam en Enka Ede. Kijk voor meer informatie en inschrijving op www.vastgoedinstituut.nl/locatiemarketing
Maand: augustus 2008
De beste gemeenten om te wonen
Welke gemeente biedt een optimale mix van groen, ruimte en fraaie huizen, van voorzieningen en een prettig sociaal klimaat? Waar is de lucht nog schoon? Elseviers jaarlijkse onderzoek naar ‘De beste gemeenten’ is drastisch verbeterd. Er wordt nu ook rekening gehouden met nabijheid van scholen, winkels, ziekenhuizen en werkgelegenheid buiten de eigen gemeente.
Laren in Noord-Holland, Naarden en Bloemendaal zijn de beste woongemeenten van Nederland, Zevenaar biedt met idyllische dorpjes binnen de grenzen het meeste woongenot tegen de laagste gemeentelijke lasten.
Branding is niet genoeg om een aantrekkelijke stad te zijn
Britain’s regional cities are more successful at marketing themselves than several other European towns that may have more to offer in terms of assets ranging from tourist attractions to ease of access, according to a study published today by a branding consultancy. Edinburgh, Glasgow and Liverpool were seen as among the top 30 of Europe’s 72 largest cities as places to visit and do business. Yet they were weaker in terms of their assets and attractions than rivals perceived as less glamorous, such as Sofia and Hamburg.
“Branding is niet genoeg om een aantrekkelijke stad te zijn” verder lezen