Wérelds wonen en werken in de lijn 11 zone

energiecentrale 190308Op 17 december 2009 ging de gemeenteraad van Den Haag akkoord met de plannen voor ontwikkeling van de lijn 11 zone in Den Haag. Dat betekent dat de eerste projecten in 2010 al zullen starten. De plannen bevatten zeven grote parels waaronder de aanpak van de Haagse Markt, de grootste openluchtmarkt van Europa. Maar ook een Multicultureel Vrijetijdscomplex als toeristische trekker. En de ontwikkeling van het voormalige Gemeentelijk Industrieterrein (GIT) tot een creatief gebied voor wonen en werken. De Energiecentrale en het Esperantoplein krijgen hierin een belangrijke rol. Samenspraak met bewoners en expertmeetings met ondernemers hebben een belangrijke rol gespeeld bij de uitwerking van de plannen.
In februari zijn er twee inloopavonden voor bewoners. Meer over de plannen met de lijn 11 zone is te vinden in de lijn 11 krant

De bovenstaande plannen zijn een uitwerking van de structuurvisie Den Haag Wereldstad aan zee

Cursus Locatiemarketing 2010

Cursus Locatiemarketing 2010 Brandaris PlacemarketingBrandaris Placemarketing biedt een nieuwe, vijfde editie van de tweedaagse Cursus Locatiemarketing, in samenwerking met het Nederlands Vastgoed Instituut, en met medewerking van Synchroon en Berenschot. Deze cursus vindt plaats op 4 en 11 maart 2010 in Utrecht. De cursus behandelt de marktanalyse van doelgroepen en concurrenten, positionering en branding. Daarnaast ook aandacht voor het opstellen van een locatiemarketingplan en een scorecard om de resultaten te meten. De cursus is gericht op gemeenten, ontwikkelaars en corporaties. De deelnemers aan de cursus zien vele cases passeren en leggen de basis voor een eigen plan.
Een van de cases is Leidsche Rijn Utrecht, waarbij de deelnemers de game Plan It krijgen. In deze game gaat het om strategisch bouwen. De speler bouwt een gebied en moet daarbij rekening houden met factoren als geld, wensen van bewoners en ondernemers én archeologische vondsten. “Cursus Locatiemarketing 2010” verder lezen

Locatiemarketing:SS Rotterdam open voor publiek

SS rotterdam komt thuisHet schip de SS Rotterdam is op 4 augustus 2008 gearriveerd aan de Kaap van Katendrecht in Rotterdam. Vanaf vandaag 16 februari 2010 is het open voor het publiek.
Ondanks de eerdere discussie over de kosten voor de restauratie is de komst van de SS Rotterdam een belangrijke zet in de herontwikkeling van de stadshavens van Rotterdam. Het 228 meter lange historische vaartuig werd in 1958 in Rotterdam te water gelaten voor de vaart tussen Rotterdam en New York. Daarna deed het lange tijd dienst als cruiseschip voor de Holland Amerika Lijn. De SS Rotterdam krijgt nu functies als hotel en congrescentrum en opleidingscentrum. “Locatiemarketing:SS Rotterdam open voor publiek” verder lezen

The AuthentiCity Book: Is it real or is it fake?

authenticity book brandaris placemarketingVan de auteurs van het boek over de Experience Economy, James Gilmore en Joseph Pine is een boek verschenen: The Authenticity Book. Het boek gaat over wat consumenten écht willen: liever echt dan namaak.  Een authentiek produkt, authentieke service en een authentieke beleving.
Produkten en diensten moeten daadwerkelijk iets toevoegen om de gunst van de consument te verwerven, en de perceptie van de consument is daarin beslissend, ook bij de marketing van locaties, gebieden, steden en regio’s. “The AuthentiCity Book: Is it real or is it fake?” verder lezen

Regiomarketing Parkstad Limburg en krimp:Onorthodoxxxxx

OnorthodoxxxxxParkstad Limburg introduceerde afgelopen week een projectplan Onorthodoxxxxx om onorthodoxe maategelen te benoemen voor de ontwikkeling van gebieden in een krimpsituatie en bij de verstedelijkingsopgave van Parkstad Limburg.

De krimp laat zich al enkele jaren voelen. Zoals in het eerder genoemde Parkstad Limburg dat eerdere groeiplannen moest afblazen en dat zich nu heroriënteert op haar positie. “Regiomarketing Parkstad Limburg en krimp:Onorthodoxxxxx” verder lezen

Locatiemarketing:Foursquare

foursquare-3-166x250Foursquare is een nieuwe applicatie voor internet op een smartphone. Je kunt participeren en punten verzamelen door op een locatie ‘in te checken’ en dan kun je je tips ook ingeven over die locatie. Als je vaak op een bepaalde locatie komt en veel logins voor die locatie ontvangt dan kun je zelfs mayor/burgemeester worden.

Met Foursquare kun je als nieuwkomer op een locatie contact zoeken met een andere deelnemer aan foursquare en dan bv vragen waar je het beste kunt wonen, eten, een fiets huren etcera. Het is zo dus mogelijk om tips te krijgen over de omgeving. Je kunt ook zelf tips ingeven over een bepaalde locatie, waar je de beste kaas krijgt, goedkoop kunt printen, welke voorstellingen de moeite waard zijn, etcetera.

En tot slot kun je met Foursquare vrienden in je eigen omgeving localiseren om er vervolgens iets mee af te spreken.

Countrybranding Kosovo: the young europeans

Kosovo the young europeansOp 17 februari 2010 viert Kosovo de tweede verjaardag van haar onafhankelijkheid van Servië. Kosovo is een jong land met 2,2 miljoen inwoners van gemiddeld 25 jaar. Het wil zich presenteren als onafhankelijk, met kansen voor de toekomst en kansen voor investeerders.

De branding van Kosovo richt zich volledig op de jonge mensen en de toekomst van het jonge land. Het oude Prizren en de hoofdstad Prishtina zijn de belangrijkste steden. “Countrybranding Kosovo: the young europeans” verder lezen