The AuthentiCity Book: Is it real or is it fake?

authenticity book brandaris placemarketingVan de auteurs van het boek over de Experience Economy, James Gilmore en Joseph Pine is een boek verschenen: The Authenticity Book. Het boek gaat over wat consumenten écht willen: liever echt dan namaak.  Een authentiek produkt, authentieke service en een authentieke beleving.
Produkten en diensten moeten daadwerkelijk iets toevoegen om de gunst van de consument te verwerven, en de perceptie van de consument is daarin beslissend, ook bij de marketing van locaties, gebieden, steden en regio’s.

Een kernvraag van de consument volgens het boek: ‘is it real or is it fake?’
Een vraag die voor veel produkten en diensten gesteld kan worden.
De Porsche Panamera , is dat een echte Porsche of is het meeliften op het merk Porsche? 
Ook op het gebied van placemarketing, de marketing van locaties, gebieden, steden en regio’s, kan deze vraag gesteld worden.
Is de nieuwbouw van Brandevoort, De Woerd en centrum Vleuterweide nou echt of namaak? Geloven we er genoeg in om er te gaan wonen?
De SS Rotterdam, is het echt en authentiek of niet?
En de retro jaren 30-woningen? Bieden ze de kwaliteit die we verwachten of zijn ze fake om ons tot koop te verleiden?
De citymarketing van I AMsterdam en Utr-echt? Is it real or fake?
Cool Region Arnhem Nijmegen, Alles wijst op Zuid-Limburg, geloven we het, is het te bewijzen, dan is het echt en duurzaam.

http://authenticitybook.com/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *