Berlin ist einzigartig, tolerant, weltoffen, lebens- und liebenswert. Berlin ist Alltag und wilde Party, Kiez und Kultur. Zuweilen rau, aber immer ehrlich und mit Herz. Und Berlin ist immer in Bewegung. Keine andere Stadt der Welt verandert sich so rasant, leicht und unkompliziert und behalt dabei trotzdem ihren so eigensinnigen und unverwechselbaren Charakter. Dieses Bewusstsein soll nun bei den Berlinerinnen und Berlinern neu gestarkt werden. “Be Berlin: die neue Berlinkampagne” verder lezen
Maand: april 2008
City Marketing Almere: wij zijn wel leuk
Meer dan veertig mensen werken aan de pr van Almere. De stad wil groter en moderner worden. Maar de burger houdt alles liever bij het oude. Dit is een stad, geen tandpasta.
Op een lange tafel van gebarsten glas staan schalen met Marokkaans eten. Gegrilde groenten, vis en vlees, gemaakt door de vaste cateraar van Annemarie Jorritsma, burgemeester van Almere. Op een maandagavond zit zij aan het hoofdeinde van de tafel, aan het andere uiteinde zit haar man. Daartussen acht journalisten van landelijke media zoals de Telegraaf, het NOS journaal, deze krant, en vier communicatiemedewerkers van de gemeente. Aan de muur hangt een geschilderd portret van een nog jonge Mick Jagger. “City Marketing Almere: wij zijn wel leuk” verder lezen
Mekka van de Polder
Het Mekka van de Polder gaat hij heten: de poldermoskee die half mei open gaat in Amsterdam. De moskee wil ‘inter-etnisch’ zijn en richt zich op moslimjongeren uit het hele land, meldt de Volkskrant. Maar de moskee wil ook ‘polderen’, samenwerken en overleggen met autochtone Nederlanders en Nederlandse organisaties. “Mekka van de Polder” verder lezen
Adventure World top attractie Almere
De gemeente Almere is in onderhandeling met ondernemers van Adventure World om in 2011 het grootste overdekte pretpark van Europa te openen. Het park moet een van de belangrijkste publiekstrekkers worden aan de nog te ontwikkelen strandboulevard van Almere Poort. Dat heeft Adventure World bekendgemaakt. “Adventure World top attractie Almere” verder lezen
Harderwijk benut Internationale Hanzedagen
Om Harderwijk te promoten in Europa en met name bij de overige Hanzesteden, gaan burgemeester John Berends en wethouder Rob Daamen naar de Internationale Hanzedagen in 2008 en 2009. Dat heeft de burgemeester bekendgemaakt. De editie van 2008 vindt plaats tussen 5 en 8 juni 2008 in het Duitse Salzwedel, niet ver van Hamburg. “Harderwijk benut Internationale Hanzedagen” verder lezen
Nijmegen citymarketing: oudste stad van Nederland
Ooit was Nijmegen de homovriendelijkste en schoonste stad van het land, nu gaat het de boer op als de oudste. “Nijmegen citymarketing: oudste stad van Nederland” verder lezen
Vierling promoot het Overijsselse Hardenberg
Bo, Tessa, Lisa en Esmé Akse gaan vanaf 10 april regelmatig op pad om de stad Hardenberg in de wijde regio onder de aandacht te brengen. Daarmee zet Hardenberg een uniek promotieteam in, want bij slechts één op de dertien miljoen bevallingen wordt een ééneiige vierling geboren. “Vierling promoot het Overijsselse Hardenberg” verder lezen
Cursus citymarketing
Op 17 en 24 april 2008 startte Brandaris Placemarketing een nieuwe cursus in samenwerking met het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid. Deze cursus is geheel gericht op citymarketing, op het het behouden en aantrekken van bewoners, bedrijven en bezoekers voor steden en hun regio’s. “Cursus citymarketing” verder lezen