Promotie van de United States

Oregon placemarketing united states
Binnen de Verenigde Staten is een scherpe positionering van de afzonderlijke staten van belang. Het kan een verschil maken bij het aantrekken van bewoners, bedrijven en bezoekers en de promotie kan als deze goed aansluit bij de beleving van de eigen inwoners en ondernemers voor veel spin off zorgen.

Wat zijn die positioneringen?
Een tweetal voorbeelden
Oregon: We love dreamers. Een ‘brand platform’ verzamelt verhalen van mensen in Oregon. Organisaties in Orgeon mogen deze verhalen gebruiken om hun identiteit te tonen. Het is iets dat we in Nederland ook bij steden zien, bijvoorbeeld bij Utrecht die helden zoekt onder de eigen inwoners en Oss dat verhalen van bewoners verzamelt. In Oregon tonen ze dat ‘dreamers’ hun droom kunnen waarmaken in de staat Oregon.
oregon placemarketing united states

Kentucky: Unbridled Spirit
De staat Kentucky legt de nadruk op de ‘unbridled spirit’ van de inwoners.
unbridled spirit kentucky
‘That�s because throughout our research, people told us the biggest asset we have is our own people. The passion we have for our home and our neighbors. We Kentuckians approach life with an unbridled spirit that will never be broken.�

kentucky unbridled spirit placemarketing

Voorbeelden van promotie door andere staten zijn:
“Virginia is for Lovers”
“Wyoming. Forever West”
“Texas. It’s Like a Whole Other Country”
en natuurlijk het bekende voorbeeld: “I love New York”
I love new york citymarketing statemarketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *