Wageningen: Stad van Bevrijding en Life Sciences

wageningen citymarketing city of life sciences

Wageningen actief promoten als ‘City of Life Sciences’. Daarmee wil het college van burgemeester en wethouders de komende jaren haar economisch en acquisitiebeleid blijven ondersteunen. Voor dat doel heeft het college een strategisch plan opgesteld: “Citymarketing, Focus op samenwerking”. Daarin is vastgesteld dat de gemeente de trekker van het promotiebeleid blijft, maar bij de uitvoering zoveel mogelijk samenwerking zoekt met andere partijen om de promotieactiviteiten op elkaar af te stemmen.

Naast de mogelijke samenwerking met partijen als WUR, Food Valley, KvK, WOC, VVV en binnenstadmanagement, gaat de gemeente de komende tijd diverse promotiemiddelen inzetten, bijvoorbeeld: promotievlaggen, bannieren, spandoeken en een promotietrailer. Tevens geeft de gemeente een algemene pr-brochure uit en bekijkt ze de mogelijkheden van een relatiemagazine gericht op bedrijven en instellingen in de life sciences sector.

Voor lokale kunstenaars wil het college een wedstrijd uitschrijven om een ontwerp te maken voor een kunstwerk met het thema City of Life Sciences. Het ontwerp dat gekozen wordt, zal de basis zijn voor een aan te schaffen relatiegeschenk. Om ook de Wageningers bij het thema �City of Life Sciences te betrekken, wordt voor hen een speciale campagne ontwikkeld. Bij de invalswegen worden digitale informatieborden geplaatst om een zakelijke uitstraling te creëren en zichtbaar te maken wat Wageningen onder meer op het gebied van City of life Sciences te bieden heeft.

Naast de profilering als City of Life Sciences, profileert de gemeente zich als Stad der Bevrijding. Afhankelijk van het moment, activiteit en doelgroep wordt voor een van beide thema’s gekozen. Om eenduidigheid uit te stralen is binnen de huisstijl één ontwerp gemaakt voor beide thema’s, zodat er sprake is van ‘eenheid in verscheidenheid’.

Wageningen citymarketing stad der bevrijding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *