Countrybranding: Korea, a loving Embrace

korean brand  foodKorea heeft sinds 2009 een branding strategie. Een van de innovatieve en actuele uitingen is een wedstrijd om wereldwijd de beste Koreaanse recepten te verzamelen. De keuken van Korea is namelijk een van de waarden van het merk Korea. Andere associaties met het merk Korea zijn de economie, technologie, design, cultuur, sport, maar ook de Koreaanse oorlog. Korea koerst op een ‘bigger, greater Korea’ en wil met een merkstrategie de aandacht trekken voor het aanbod van Korea. De economie groeit nog steeds in Korea , maar de bekendheid en het imago van Korea blijven achter.Bijzonder in de merkstrategie is de uitwisseling die met inwoners en buitenlanders wordt gezocht over Korea. Een state of the art website over de Korean Brand is daarvoor opgetuigd, met onder andere een link naar blogs van Koreanen in het buitenland, maar ook een poll over de bekendheid van bezoekers aan de site met het aanbod van Korea. Vrijwilligers kunnen zich aansluiter als World Friends Korea, net zoals de Verenigde Staten hun Peace Corps hebben. Er is een campagne ter promotie van high tech products en om de economie onder de aandacht te brengen vindt in november 2010 de G20 top plaats in de hoofdstad Seoel.

De uitgangspunten voor branding Korea zijn:
The Presidential Council on Nation Branding (PCNB) was established on January 22, 2009 to enhance Korea’s national status and prestige in the international community by implementing systematic and comprehensive strategies. Just as a corporate brand influences a product’s value, so a national brand has a great impact on the evaluation of its citizens, companies and products. The PCNB was launched to raise awareness of the Korean brand among people all over the world. Although Korea has actively participated in a wide range of global activities, and will be hosting the G20 summit in 2010, there are many who are still unfamiliar with Korea as a nation.

The most important mission of the PCNB is to inform the world about Korea. The PCNB is dedicated to promoting Korea’s image as a country that contributes to international society, a country that produces world-class products and services, and a country that respects other cultures.

Our Vision: To create a caring nation loved by all

Our Strategy:

1. To play the role of a governmental control tower for nation branding based on a master plan designed to raise
    the nation’s international standing.

2. To pursue differentiated branding strategies according to the awareness of Korea by continent/country as part
    of a plan to achieve systematic management of the national reputation.

3. To reflect public opinion in government policies by gathering feedback from citizens and foreigners imbued
    with a love of Korea and all things Korean.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *