Citymarketing Arnhem: groen en creatief

sonsbeek arnhem citymarketing Arnhem wil zich komende jaren sterker profileren als groene en creatieve stad. Dit staat in de concept nota citymarketing-beleid van de gemeente Arnhem. Doel van het nieuwe citymarketingbeleid is een betere aansluiting van de citymarketing op de beleidsdoelstellingen van Arnhem. De campagne made in [Arnhem] blijft behouden en wordt verder aangescherpt. Het college vindt het belangrijk dat het nieuwe citymarketingbeleid wordt gedeeld en gedragen door haar economische en maatschappelijke partners. Daarom wil zij het beleid pas vaststellen nadat het is getoetst bij sleutelfiguren in de stad. Dat gebeurt nog in de loop van dit jaar.

Van stadspromotie naar citymarketing
Arnhem maakt de beweging van stadspromotie naar citymarketing.Tot voor kort werd vooral ingezet op het uitdragen van het beeld (imagoversterking). De bedoeling is nu ook nadrukkelijker te werken aan de invulling van het beeld, aan de dragers van het groene en creatieve karakter van de stad. Oftewel: bewijzen wat we beweren.

 De citymarketing moet bijdragen aan de beleidsambities van Arnhem door de focus te richten op het behouden en aantrekken van midden- en hogere inkomens en op het versterken van het imago als attractieve stad. De campagne Made in Arnhem wordt voortgezet en ingezet ten behoeve van het groene en creatieve profiel van Arnhem. Dit sluit aan bij de Meerjarenbegroting 2009-2012, waarin de gemeenteraad besloot om de campagne komende jaren voort te zetten en aan te scherpen op het imago en de identiteit van Arnhem.

De citymarketing moet bijdragen aan de beleidsambities van Arnhem door de focus te richten op het behouden en aantrekken van midden- en hogere inkomens en op het versterken van het imago als attractieve stad. De campagne Made in Arnhem wordt voortgezet en ingezet ten behoeve van het groene en creatieve profiel van Arnhem. Dit sluit aan bij de Meerjarenbegroting 2009-2012, waarin de gemeenteraad besloot om de campagne komende jaren voort te zetten en aan te scherpen op het imago en de identiteit van Arnhem.

Bewoners als ambassadeurs
Groen en creatief vormen de komende jaren het hart van de Arnhemse citymarketing. Arnhem heeft een krachtig en duurzaam imago als groene stad met een sterk ontwikkeld creatief/cultureel klimaat. Vooral de combinatie van het creatieve en het groen, is onderscheidend voor Arnhem. In het nieuwe citymarketingbeleid komen bewoners van Arnhem nadrukkelijker in beeld als doelgroep. Zij zijn de belangrijkste ambassadeurs van de stad. Het is van groot belang dat de bewoners zich blijven herkennen in het beeld dat de stad wil uitdragen.

Bron: gemeente Arnhem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *