Citymarketing:Merkstrategie Rotterdam

merkstrategie Rotterdam haven en stadRotterdam als een sterk internationaal merk. Dat is de inzet van een nieuwe merkstrategie van ‘haven en stad’ Rotterdam. De merkstrategie omvat onder andere een sterker accent op het internationale karakter van Rotterdam, het uitlichten van haven én stad Rotterdam en een uitgebreide toolkit om partners te betrekken bij het merk Rotterdam.
De merkstrategie moet bijdragen aan het realiseren van de ruimtelijke ontwikkelingsstrategie voor Rotterdam 2030 en de volgende 10 kernbeslissingen:

1. Rotterdam wil in 2030 op het gebied van kennis en innovatie de belangrijkste havenstad van Europa zijn.

2. Rotterdam benut vrije tijd als aanjager voor nieuwe bedrijvigheid.

3. Rotterdam maakt ruimte voor ondernemers.

4. Rotterdam bouwt in bestaand stedelijk gebied om in de woningbehoefte te voorzien.

5. Rotterdam realiseert woonmilieus die selectieve migratie tegengaan.

6. Rotterdam transformeert zwakke woonmilieus.

7. Rotterdam zet de openbare ruimte en de wateropgave in als accelerator van de beoogde ruimtelijke ontwikkelingen.

8. Rotterdam waarborgt haar bereikbaarheid op duurzame wijze.

9. Rotterdam combineert de aanpak van milieu en ruimtelijke ontwikkeling op creatieve wijze. Rotterdam Climate Initiative is hier een voorbeeld van, dit initiatief beoogt het reduceren van CO2 uitstoot (50% in 2025).

10.Rotterdam zet cultureel erfgoed en architectuur in als ontwikkelingskracht.

De merk identiteit van Rotterdam is als volgt geformuleerd:

Rotterdam is een jonge internationale stad aan het water met een nuchtere en daadkrachtige mentaliteit.

Merkwaarden:

• Ambitie

• Verandering

• Betrokkenheid

Stijlkenmerken:

• Trots

• Warm

• Persoonlijk

Brandessence:

• Bewoners: wonen in een wereldstad

• Bedrijven: ruimte voor initiatieven en samenwerking

• Bezoekers: hippe & trendy kosmopolitische stad

• Studenten: onderscheidende carrièrestad

Slogan en tagline

Rotterdam Durft blijft de slogan.

De nieuwe tagline is:Rotterdam WorldPortWorldCity

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *