Holland Naturally 2012

Holland Naturally 2012 FloriadeDoor de overhandiging van een Rode Kers aan Jos Vranken, algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Paul Beck, directeur Floriade 2012, heeft staatssecretaris Heemskerk het internationale evenementjaar ‘Holland Naturally 2012′ gelanceerd. Het evenementjaar zet, met de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade in Venlo als dragend element, de ‘groene’ aspecten van Nederland in de schijnwerpers. Doel van Holland Naturally 2012 is om 200.000 extra buitenlandse bezoekers naar Nederland te trekken.

Aan de hand van vier thema’s zoomt Holland Naturally 2012 in op innovatie, duurzaamheid, gezondheid en de diversiteit aan natuur in Nederland. De vier thema’s behelsen: ‘Groen in en rond de steden’, ‘Actief in de Nederlandse natuur’, ‘Wellness: gezondheid, onthaasting en ontspanning in de natuur’ en ‘Authentiek Nederland: water, luchten en landschappen’. “Holland Naturally 2012 biedt kansen voor vele (toeristische) partijen. Juist door de inzet van de vier thema’s komt het veelzijdige aanbod van Nederland tot z’n recht”, aldus Jos Vranken.

Floriade 2012 dragend element

De Floriade is het dragend element van Holland Naturally 2012. De wereldtuinbouwtentoonstelling, die eens in de tien jaar plaatsvindt, wordt momenteel opgezet in Venlo. Paul Beck: “Floriade 2012 vertelt het verhaal van de tuinbouw aan de hand van vijf kernthema’s: Relax & Heal, Green Engine, Education & Innovation, Environment en World Show Stage en sluit hiermee goed aan bij het evenementjaar”. Verwacht wordt dat de Floriade zo’n 2 miljoen bezoekers zal trekken.

Belang evenementjaar

Eens in de twee jaar organiseert het NBTC in samenwerking met het Ministerie van Economische Zaken een internationaal evenementjaar dat centraal staat in de promotie en marketing van Nederland. In 2006 was dit Rembrandt 400, in 2009/2010 Holland Art Cities en in 2012 Holland Naturally 2012. Jos Vranken: “Een internationaal evenementjaar draagt bij aan extra buitenlandse bezoekers aan Nederland, een langere verblijfsduur, genereert een grotere naamsbekendheid met Nederland en draagt bij aan een beter imago van Nederland. Daarnaast versterkt een evenementjaar ook de product/markt combinaties, biedt het kansen voor (nieuwe) partnerships en bundeling van krachten”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *