Beste Binnenstad 2009-2011

beste binnenstad brandaris citymarketingOf het in een binnenstad prettig is hangt af van de uitstraling, de bedrijvigheid en de variatie in voorzieningen. Is een gemeente bereikbaar, schoon, heel en veilig. Is er een gevarieerde en krachtige detailhandel aanwezig. En, wat doet een gemeente om deze zaken te bewerkstelligen en te verstevigen? Gemeenten moeten zelf motiveren welke inspanningen zijn geleverd om de aantrekkelijkheid van de binnenstad te vergroten. Maar ook harde feiten en cijfers over de aantrekkelijkheid van binnensteden worden in beeld gebracht. Omdat binnensteden mede door hun omvang verschillen, wordt bij de verkiezing onderscheid gemaakt in twee categorieën: grote steden en middelgrote steden. Uiteindelijk zal een jury, bestaande uit experts in retail en omgevingsvraagstukken, de winnaars bepalen.

Alle gemeenten in Nederland kunnen aan de verkiezing meedoen. Aanmelden kan tot eind juni 2009. In de aanloop naar een feestelijke uitreiking zal de organisatie u met afzonderlijke persberichten op de hoogte houden over de voortgang van de verkiezing en de uitreiking zelf, medio 2009.

Harry Bruijniks over het belang van de verkiezing Beste Binnenstad: “De detailhandel en de binnenstad zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als daar door goede samenwerking een win-win situatie ontstaat, moet dat belicht worden. En dat is juist het doel van de verkiezing ‘Beste Binnenstad’. Wanneer u uw binnenstad op een positieve manier in het nieuws wilt brengen, is deze verkiezing hét middel”.

De verkiezing Beste Binnenstad is een initiatief van het Platform Detailhandel Nederland samen met het Platform Binnenstadsmanagement en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en wordt ondersteund door de Vereniging Nederlandse Gemeenten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *