regiomarketing en citymarketing in Limburg

Maastricht citymarketing digitale culturele biografie
De VVV’s van Provincie Limburg zoeken nieuwe wegen om aandacht te krijgen voor Limburg. Dat is gelukt. Een verrassend You Tube filmpje is nu beschikbaar, klik hier

Een hele andere manier om de aandacht te krijgen is de uitwerking van ‘Zicht op Maastricht’, een digitale biografie van de stad Maastricht aan de hand van vier thema’s: Maastricht als Romeinse vesting, garnizoensstad, religieus centrum en vroege industriestad. Deze biografie maakt goed gebruik van de geschiedenis van de stad Maastricht en geeft bovendien de gelegenheid aan inwoners om hun kennis over de stad te delen.
Het project ‘Zicht op Maastricht’ heeft tot doel om volgens de principes van een ‘Culturele Biografie’ het erfgoed binnen de gemeente Maastricht in haar samenhang toegankelijker te maken voor een breed publiek. Dit gebeurt door samen met de Erfgoedinstellingen activiteiten te organiseren rond thema’s die betrekking hebben op de geschiedenis van de stad en haar inwoners.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *