Slogans van steden vangen veel en soms teveel aandacht van de pers en de markt. Ze leiden de aandacht af naar ‘citybranding’, de communicatie vanuit het merk en de identiteit van de stad. Slogans kunnen goed of minder goed zijn. Citymarketing gaat verder dan citybranding.
Slogans en logo ’s zijn slechts de vlag op de marketing mix en horen gebaseerd te zijn op inzicht in de markt en een goede positionering van de stad. Slogans moeten passen bij de identiteit van de stad en de gewenste positie in de markt, zonder ongeloofwaardig te zijn voor eigen bewoners en bedrijven. Zie ook de andere artikelen over citymarketing op placemarketing.nl en het artikel over merken en marketing.
De functie van een slogan en bijbehorend beeldmerk is het uitdragen van een boodschap over de stad. Slogan en beeldmerk kunnen benut worden in de communicatie van alle partners in de stad.
Klik onderaan om een ontbrekende slogan te melden, liefst met verwijzing naar logo of beeldmerk.
Ziehier de voorbeelden:
Het ‘nieuwe’ Utrecht museumstad logo… of zouden ze zaterdag een ander logo onthullen? Ik hoop het wel. Utrecht kan niet tippen aan Parijs en zou dat ook niet moeten willen.
http://dnu.nu/artikel/3901-utrechtse-musea-gaan-zich-beter-promoten