Locatiemarketing: De waarde van leisure

De markt voor vrijetijdsbesteding maakt een spectaculaire groei door. Hoewel Nederlanders minder tijd hebben voor ontspanning, geven ze er steeds meer geld aan uit. De economische spin-off van bioscopen, musea, horeca, recreatieparken en andere publiekstrekkers is enorm. Maar in tegenstelling tot andere vastgoedsectoren is er nog weinig bekend over deze markt. Leisurefuncties zijn bij uitstek voorzieningen die eenzijdige gebieden kunnen verlevendigen in gebiedsontwikkeling. “Locatiemarketing: De waarde van leisure” verder lezen

Imago Nederland

Buitenlandse toeristen zijn positief over Nederlanders en Nederland als vakantieland: Nederland wordt gewaardeerd als een goed bereikbaar en gastvrij vakantieland. Het is een ideaal land voor korte vakanties en heeft een divers aanbod en veel variatie op korte afstand van elkaar. Als mensen Nederland eenmaal kennen als vakantieland zijn de oude iconen als kaas, tulpen en molens minder relevant. Dit blijkt uit imago-onderzoek dat het NBTC onlangs heeft gepresenteerd. “Imago Nederland” verder lezen