Regiomarketing: Het Groene Hart

De provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht werken samen aan het uitvoerings-programma Groene Hart. Recent is een onderzoek gedaan naar het imago van het Groene Hart. Eén derde van de zeven miljoen Randstedelingen blijkt nog nooit van het Groene Hart gehoord te hebben. Dat is de reden geweest om een campagne op te zetten waarbij het Groene Hart als groen, open en recreatief gebied wordt gepresenteerd. Een van de eerste uitingen is de website www.groenehart.nl. Het biedt informatie over natuur, recreatie, horeca, cultuur en streekprodukten. Ondernemers in het gebied werken samen aan het aanbod via de website.

voel je vrij in het groene hart

Citymarketing: Lelystad geeft lucht

lelystad-geeft-je-lucht-parkeerprobleem-citymarketingLelystad heeft sinds juni 2009 een nieuwe slogan: Lelystad geeft lucht.

Vijf campagnebeelden met ‘Lelystad geeft lucht’ zijn inmiddels te zien op welkomstborden aan de toegangswegen naar de stad. De beelden zijn een uitwerking voor verschillende doelgroepen en onderstrepen de merkwaarden van Lelystad: avontuurlijk, ambitieus, stoer en ondernemend. “Citymarketing: Lelystad geeft lucht” verder lezen

Citymarketing: Citybranding Copenhagen

myOpenCopenhagenLogo.jpgCopenhagen is known around the world for its openness and accessibility. Copenhagen’s new brand, “cOPENhagen – open for you”, expresses a vision of being the most open capital city in the world.We say that Copenhagen is “Open for You”. This statement applies whether you are seeking experiences, business or a place to live…

Here are just a few examples of why Copenhagen is “Open”:

“Citymarketing: Citybranding Copenhagen” verder lezen

Den Haag Woonstad

Op donderdag 18 juni 2009 is de Stichting Promotie Wonen Den Haag officieel opgericht op de Provada. Deze stichting is een initiatief van Haagse ontwikkelaars, woningcorporaties, makelaars en bouwers, en wordt gesubsidieerd door de gemeente Den Haag. De stichting gaat Den Haag als woonstad op de regionale kaart zetten. ‘Onbekend maakt onbemind’ is het credo, en er zullen allerlei initiatieven worden ontplooid om te laten zien hoe prettig het wonen is in de Hofstad. Deels gaat het hierbij om allerlei interessante nieuwbouwprojecten, maar daarnaast wordt vooral de nadruk gelegd op het plezierig wonen in Den Haag.

Klik hier voor de site van Den Haag Woonstad

Citymarketing Bergen op Zoom:Chinese muur, Eiffeltoren, Markiezenhof.

Markiezenhof Bergen op ZoomBergen op Zoom kiest een nieuwe koers met een nota over citymarketing:
Bergen op Zoom is als monumentenstad en funshopstad redelijk bekend als we dat vergelijken met andere monumentensteden als Breda en Middelburg. Echter om meer dagtoeristen te verleiden tot een bezoek moet Bergen op Zoom meer bekend worden. Dit kan op een onorthodoxe wijze met een groot evenement, met nieuwe vormen van media (virals, hyves, twitter), 1-op-1 communicatie met bewoners als ambassadeur en door massamedia (heeft neveneffect op wonen en werken). Ook hier zit de doelgroep vooral in een straal van 70 kilometer rondom Bergen op Zoom.
“Citymarketing Bergen op Zoom:Chinese muur, Eiffeltoren, Markiezenhof.” verder lezen